Logo Leibniz Universität Hannover
Logo: Wirtschafts- und Kulturgeographie
Logo Leibniz Universität Hannover
Logo: Wirtschafts- und Kulturgeographie
  • Zielgruppen
  • Suche
 

Wirtschaftsgeographie

Suchen
in in allen Feldern AutorTitelBeschreibung
Kategorie
Jahr
 

2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998 1997 1996 1995 1994 1993 1992 1991 1990 1989 1988 1987 1986 1985 alle Jahre

SSCI-/SCI- Zeitschriften (Erfassung im SSCI/SCI bzw. DOI auf der Website der Zeitschrift)

Nolte, K.; Voget-Kleschin, L. (2014): Evaluating Consultation in Large-scale Land Acquisitions: Spotlight on Three Cases in Mali, in: World Development, 64, 654-668.
DOI: 10.1016/j.worlddev.2014.06.028

Hundt, C.; Sternberg, R. (2014): How did the economic crisis influence new firm creation? In: Journal of Economics and Statistics (= Jahrbücher für Nationalökonomie und Statistik) 234(6), 722-756.

Simmie, J.; Sternberg, R.; Carpenter, J. (2014): New technological path creation: evidence from the British and German wind energy industries. In: Journal of Evolutionary Economics 24(4), 875-904.

Si, Y.F.; Liefner, I. (2014): Cognitive Distance and Obstacles to Subsidiary Business Success – The Experience of Chinese Companies in Germany. In: Tijdschrift voor economische en sociale geografie 105(3), 285-300.
DOI: 10.1111/tesg.12064

Bosma, N.; Sternberg, R. (2014): Entrepreneurship as an urban event? Empirical evidence from European cities. In: Regional Studies 48(6), 1016-1033.
DOI: 10.1080/00343404.2014.904041

Lohmann, C.; Liefner, I. (2014): Spatial Patterns of Private Sector and Public Sector Non-Agricultural Jobs in Rural Northeast Thailand. In: Regional Studies 48(4), 710-726.
DOI: 10.1080/00343404.2012.663481

Sternberg, R. (2014): Success factors of university-spin-offs: regional government support programs versus regional environment. In: Technovation 34, 137-148.
DOI: 10.1016/j.technovation.2013.11.003

Stützer, M.; Obschonka, M.; Brixy, U.; Sternberg, R.; Cantner, U. (2014): Regional characteristics, opportunity perception and entrepreneurial activities. In: Small Business Economics 42(2), 221-244.
DOI: 10.1007/s11187-013-9488-6

Peighambari, A.; Hennemann, S.; Liefner, I. (2014): Success factors for upgrading and innovation: an analysis of private small and medium-sized enterprises in the Pearl River Delta. In: International Journal of Technology Management 65(1/2/3/4), 49-69.
DOI: 10.1504/IJTM.2014.060950

Junge, V.; Revilla Diez, J.; Schätzl, L. (2014): Determinants and Consequences of Internal Return Migration in Thailand and Vietnam. In: World Development.
DOI: 10.1016/j.worlddev.2013.11.007

Monographien

Koschatzky, K.; Dornbusch, F.; Hufnagl, M.; Kroll, H.; Schnabl, E. (2014): Regionale Aktivitäten von Hochschulen - Motive, Anreize und politische Steuerung. Stuttgart: Fraunhofer Verlag.

Sternberg, R.; Vorderwülbecke, A.; Brixy, U. (2014): Global Entrepreneurship Monitor (GEM). Länderbericht Deutschland 2013. Hannover: Institut für Wirtschafts- und Kulturgeographie, Universität Hannover, Nürnberg: Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung der Bundesagentur für Arbeit (IAB).

Sternberg, R.; Krauss, G. (Eds.) (2014): Handbook of Research on Entrepreneurship and Creativity. Cheltenham: Edward Elgar Publishing.

Fremdsprachige Beiträge in Sammelbänden

Krauss, G.; Sternberg, R. (2014): Introduction: On the Relationship between Entrepreneurship and Creativity. In: Sternberg, R. and G. Krauss (Eds.): Handbook of Research on Entrepreneurship and Creativity. Cheltenham: Edward Elgar Publishing, pp. 1-20.

Deutschsprachige Beiträge in Sammelbänden

Sternberg, R. (2014): Regionale Gründungsförderung: Gründungsbezogene Rahmenbedingungen und Gründungsaktivitäten am Beispiel der Region Hannover. In: Beck, R.C., Heinze, R.G. und Schmid, J. (Hg.) Zukunft der Wirtschaftsförderung. Baden-Baden: Nomos, S. 195-228 (= Reihe Wirtschafts- und Sozialpolitik, Band 14).

Koschatzky, K. (2014): Die Rolle von Hochschulen in regionalen Partnerschaften mit Wirtschaft und Wissenschaft. In: Koschatzky, K.; Dornbusch, F.; Hufnagl, M.; Kroll, H.; Schnabl, E.: Regionale Aktivitäten von Hochschulen - Motive, Anreize und politische Steuerung. Stuttgart: Fraunhofer Verlag, 79-118.

Koschatzky, K. (2014): Technologietransfer in regionalen Innovationssystemen: Akteure und Funktionsdefizite. In: Beck, R.C.; Heinze, R.G.; Schmid, J. (Hrsg.): Zukunft der Wirtschaftsförderung. Baden-Baden: Nomos Verlagsgesellschaft, 519-538.

Sonstige Publikationen (Working Paper, Namensartikel in Zeitungen, Conference Proceedings, Gutachten)

Jesberger, S.; Liefner, I. (2014): The German M&E industry: an analysis in the context of innovation. In: E-Journal of China Urban Studies 9(1).

Nolte, K.; Ostermeier, M.; Schultze, K. (2014): Food or Fuel – The Role of Agrofuels in the Rush for Land, GIGA Focus International Edition English, 05/2014, Hamburg: GIGA.

Bredl, S.; Liefner, I.; Teichert, C.; Winker, P. (2014): Effekte der Hochschulen am Standort Gießen aus regionalökonomischer Sicht. In: MAGKS Joint Discussion Paper Series in Economics 33-2014.